Wie is uw doelgroep en wat is uw doelstelling? Daarop worden keuzes gemaakt binnen uw contactstrategie, m.b.t. de in te zetten kanalen die aansluiten bij de klantreis. Zo wordt multichannel marketing en sales effectief, waardevol en winstgevend.
Een effectieve contactstrategie start bij het bepalen van uw doelgroep. Of het nu de zoektocht is naar afnemers of nieuwe medewerkers. Hoe specifieker de selectie, hoe concreter het aanbod en de kanalen om deze over te brengen. Denk hierbij o.a. aan uw website, social media, zoekmachines, e-mail, advertenties en diverse offlinekanalen.
Wie is uw doelgroep en wat is uw doelstelling? Daarop worden keuzes gemaakt binnen uw contactstrategie, m.b.t. de in te zetten kanalen die aansluiten bij de klantreis. Zo wordt multichannel marketing en sales effectief, waardevol en winstgevend.
Communicatie speelt een centrale rol in een multichannel aanpak. Naast het overbrengen van een consistente en relevante boodschap via alle kanalen, vraagt ieder kanaal om een eigen aanpak, tone of voice en aanbod. Dit alles moet gebeuren met behoud van een uniforme merkbeleving. De juiste content per fase, per kanaal in de klantreis, zorgt voor het versterken van uw klantbetrokkenheid en omzetgroei.
Een multichannel aanpak vraagt om een goede aansluiting met de dagelijkse operatie. Op operationeel niveau moet u zorgen voor een efficiënte integratie van uw verschillende verkoop- en distributiekanalen. Dit kan het implementeren van geavanceerde technologieën en systemen omvatten die real-time data-analyse mogelijk maken en o.a. helpen bij het stroomlijnen van uw voorraadbeheer, orderafhandeling en klantenservice.
Een andere cruciale factor in het succes van een multichannel strategie is die van het financiële beheer ervan. U zult moeten investeren in de juiste technologieën en middelen. Daarnaast moet budget vrijgemaakt worden voor het monitoren en analyseren van de ROI van de multichannel inspanningen. Op die manier zorgt u er voor dat de aanpak financieel levensvatbaar en winstgevend is.
De vraagstukken waar ondernemers mee te maken hebben zijn complex en de oplossing bestaat uit expertises die vaak niet allemaal binnen uw organisatie aanwezig zijn. Vanuit deze gedachte is de ondersteuning vanuit een collectief ontstaan: Performance Collective.
Door middel van een multidisciplinaire aanpak helpen wij u en uw mensen verschillende perspectieven te combineren en zo een holistische (contact)strategie te ontwikkelen die alle aspecten van de bedrijfsvoering omvat. Ons team, samengesteld op basis van uw specifieke vraagstuk, ondersteunt bij het uitdenken, ontwikkelen en implementeren van een multichannel marketing- en salesaanpak binnen uw organisatie.
Ontdek hoe onze expertises binnen de gebieden strategie, communicatie, operatie en financiën, u gezamenlijk ondersteunen om succesvol te zijn in een dynamische zakelijke omgeving.
© Performance Collective
Ontwerp & Realisatie: Trend marketing & communicatie