Karel2
MULTICHANNEL MARKETING & SALES
Bepalen, bereiken, boeien en binden 
Met de inzet van de juiste mix van kanalen en platform uw doelgroep(en) bereiken, boeien en aan u binden. Zowel zakelijk als vanuit werkgeversperspectief.
Pijl
Contactstrategie
Inzet van de juiste kanalen

Een effectieve contactstrategie start bij het bepalen van uw doelgroep. Of het nu de zoektocht is naar afnemers of nieuwe medewerkers. Hoe specifieker de selectie, hoe concreter het aanbod en de kanalen om deze over te brengen. Denk hierbij o.a. aan uw website, social media, zoekmachines, e-mail, advertenties en diverse offlinekanalen.

Strategie

Wie is uw doelgroep en wat is uw doelstelling? Daarop worden keuzes gemaakt binnen uw contactstrategie, m.b.t. de in te zetten kanalen die aansluiten bij de klantreis. Zo wordt multichannel marketing en sales effectief, waardevol en winstgevend.

Communicatie

Communicatie speelt een centrale rol in een multichannel aanpak. Naast het overbrengen van een consistente en relevante boodschap via alle kanalen, vraagt ieder kanaal om een eigen aanpak, tone of voice en aanbod. Dit alles moet gebeuren met behoud van een uniforme merkbeleving. De juiste content per fase, per kanaal in de klantreis, zorgt voor het versterken van uw klantbetrokkenheid en omzetgroei.

Operationeel

Een multichannel aanpak vraagt om een goede aansluiting met de dagelijkse operatie. Op operationeel niveau moet u zorgen voor een efficiënte integratie van uw verschillende verkoop- en distributiekanalen. Dit kan het implementeren van geavanceerde technologieën en systemen omvatten die real-time data-analyse mogelijk maken en o.a. helpen bij het stroomlijnen van uw voorraadbeheer, orderafhandeling en klantenservice. 

Financieel

Een andere cruciale factor in het succes van een multichannel strategie is die van het financiële beheer ervan. U zult moeten investeren in de juiste technologieën en middelen. Daarnaast moet budget vrijgemaakt worden voor het monitoren en analyseren van de ROI van de multichannel inspanningen. Op die manier zorgt u er voor dat de aanpak financieel levensvatbaar en winstgevend is. 

performance collective

Integrale werkwijze

De vraagstukken waar ondernemers mee te maken hebben zijn complex en de oplossing bestaat uit expertises die vaak niet allemaal binnen uw organisatie aanwezig zijn. Vanuit deze gedachte is de ondersteuning vanuit een collectief ontstaan: Performance Collective.

Door middel van een multidisciplinaire aanpak helpen wij u en uw mensen verschillende perspectieven te combineren en zo een holistische (contact)strategie te ontwikkelen die alle aspecten van de bedrijfsvoering omvat. Ons team, samengesteld op basis van uw specifieke vraagstuk, ondersteunt bij het uitdenken, ontwikkelen en implementeren van een multichannel marketing- en salesaanpak binnen uw organisatie.

9326 Martijn
Shutterstock 1192651540 mannen

marketing & sales

Van contact naar contract!

Ontdek hoe onze expertises binnen de gebieden strategie, communicatie, operatie en financiën, u gezamenlijk ondersteunen om succesvol te zijn in een dynamische zakelijke omgeving.

Performance Collective logo wit

Heldere strategie, doelgerichte communicatie, operationele efficiëntie en financiële betrouwbaarheid voor maximale prestaties.

Blijf op de hoogte

Meldt u aan om nieuws en inzichten rechtstreeks in uw inbox te ontvangen. 

© Performance Collective

Ontwerp & Realisatie: Trend marketing & communicatie